Return on Expectation Measurement
"As trainers we should be focused on not just delivering excellent training, but on delivering excellent training that is highly relevant and makes a difference."  (Richard Eason)
 
   
 
Vorige Volgende
Return on Expectation Measurement

 

Return on Expectation Measurement

Waarom evalueren?
Hoe evalueren?
Inspiratie

 

Waarom evalueren ?

Iedereen is het erover eens dat leren en zich ontwikkelen van vitaal belang is voor elk individu. Zonder 'kennis van de wereld' raken mensen niet vooruit in het leven.

Leren en opleiden is eveneens van groot belang voor de organisaties waartoe deze mensen behoren. Daarom stopt men de HR en L&D-afdelingen graag centen toe. Door op te leiden en blijvend te leren kan een onderneming zich immers blijvend ontwikkelen in een veranderende omgeving. Kwaliteitsvol personeel is een van de belangrijkste succesfactoren is om dit mogelijk te maken. In personeelsleden investeren is met andere woorden investeren in de organisatie. Om diverse redenen betaalt deze investering zich gemakkelijk terug.

Maar leren en opleiden heeft pas zin als deze investeringen ook getoetst worden op hun waarde. Het aftoetsen van de 'waarde van leren' heeft zowel voor de organisatie, het individu als voor aanbieders van trainingen voordelen.

Bovendien past dit evalueren geheel in de tendens om meetinstrumenten in HR in te zetten via HR Analytics en bvb. interne als externe benchmarks op te zetten.


Return on Expectation Measurement

 

Home


Home

 

 

Visie


Waarom evalueren?
Hoe evalueren?
Inspiratie

 

 

Over ROEM


Wat doet ROEM
Kenmerken
Rollen
Momenten
Rubrieken
Doelstellingen toevoegen
Vragenlijsten aanmaken
Vragenlijsten bezorgen
Resultaten

 

 

Voorbeelden


Leerdoelen afstemmen
Tevredenheid checken
Verandering meten
Toepassing opvolgen
Leeractiviteit verbeteren
Bijdrage organisatiedoelen
Bijdrage POP

 

 

Community


Partners
Gebruikers
Community of Users
Pers

 

 

Meer info


Registreer
Training & Events
Contact