Een opleidingsaanbieder wil de leerdoelen van een leeractiviteit 'klantvriendelijkheid' afstemmen op de noden van de deelnemers en hun direct leidinggevenden. Hij wil immers met de juiste 'praktijkvoorbeelden' aan de slag gaan tijdens de cursus die binnen twee weken start.
De personeelsverantwoordelijke geeft een nieuw project en leeractiviteit in. Hij kiest ervoor om ook de niet-verplichte velden in te vullen om nadien te kunnen benchmarken.
De opleidingsaanbieder kiest voor het sjabloon ‘Afstemmen leerdoelen’. Het is het eerste sjabloon in een lijst van 26.
De opleidingsaanbieder vult de voorziene leerdoelen in, om na te gaan of deze afgestemd zijn op de werkelijke noden. Bovenaan het werkblad biedt de progress bar en de breadcrumb de nodige houvast. Nog twee stappen te gaan dus.
De opleidingsaanbieder kan kiezen uit 6 bezorgmogelijkheden, doch stuurt de gemaakte vragenlijst via mail door naar de deelnemers en hun direct verantwoordelijken. Zij vullen de vragenlijst in, mogelijks na een reminder.
De opleidingsaanbieder gaat de resultaten na en gebruikt ze om leerinhoud optimaal af te stemmen op de noden. Hij merkt in onderstaand geval dat de deelnemers een andere nood hebben dan hij initieel dacht.